Povislá ňadra – jak tomu zabránit

Povislá ňadra trápí nejednu ženu. Přirozeně dochází k ochabnutí a ovisnutí například vlivem věku, avšak není to vždy tak a jsou případy, kdy dojde k tomuto nežádoucímu stavu i dříve. V případě, že jde o chorobný stav, tato diagnóza se jmenuje ptóza prsou, což je defektní stav a je nutné jej řešit. Existují dokonce tři stupně této diagnózy a to podle toho, kde se nachází bradavka na záhybu prsů. Každopádně, ochablá prsa je nutné řešit a je na to několik způsobů.

 

 

Příčiny ochabnutí a povisnutí prsou

Povislá ňadra dříve či později potkají každou ženu. To, jak se s tímto stavem vyrovnat, závisí také od příčiny. U některých žen se objevuje tento stav spíše na základě externího vlivu prostředí, který mohl pomoci povisnutí prsou, jiné ženy trápí až v pozdějším věku. U mladých dívek zejména v období puberty se mohou objevovat také, ačkoli v tomto případě jde o častý stav a souvisí zejména s nadváhou, protože díky plnějším tukovým tkáním tak jednoduše opticky vypadají.

A jaké jsou nejčastější příčiny?

  • ochablá prsa po porodu nejsou ničím novým, zejména po kojení
  • vícenásobné těhotenství je pro pevnost prsou hotové peklo
  • užší nebo větší prsa drží svůj tvar velmi těžko
  • přírůstek váhy vede k působí povisnutí prsou v důsledku nadměrného hromadění tuku
  • snížení elasticity kůže v důsledku kouření také opticky způsobí pocit ochablosti prsou
  • samozřejmě stárnutí je přirozenou příčinou
  • nedostatek cvičení, zejména v případě dívek v pubertě

 

Prevence je lepší než léčba

Stejně jako v případě jiných problémů, i zde platí, že nejlepší je prevence.Co se týče ochabnutí prsou, je třeba držet se některých zásad. První je výběr správné podprsenky, přičemž žena by si měla vybírat podprsenku v první řadě na základě pohodlí, až potom hledět na ostatní věci jako design a podobně. Druhá zásada se týká životnosti podprsenky, přičemž v tomto případě platí zásada 9 měsíců. Po této době již podprsenka ztratí své původní vlastnosti.

Důležitá je i péče o samotné prsy. V první řadě byste jim měli dopřát pravidelnou masáž, což pomůže cirkulaci krve v tkáních a svalech. Masáž zároveň pomáhá i regeneraci svalstva prsou. Zadruhé je třeba pečovat o dostatečnou hydrataci pokožky, ideální jsou na to různé tělové krémy a zvlhčující emulze. No a zatřetí, velmi důležité je také pravidelně cvičit a mít dostatek pohybu. Nejenže tím předcházíte obezitě, ale i posilujete konkrétní svalové partie.

 

Jak zpevnit ochablá prsa cviky

Pokud již bohužel máte problém s ochablými a povislými prsy, je několik možností řešení. Nejrychlejší a nejjednodušší jsou cviky na zpevnění prsou. V tomto případě je třeba vzít věci do svých rukou a začít je brát vážně, protože v souvislosti s cvičením je nejlepší dodržovat i jiné zásady zdravé životosprávy – stravovat se zdravě, 5 krát denně jíst, mít dostatečný pitný režim, dávat si pozor na to, co konzumujete, a kromě cvičení v posilovně nebo doma mít i jiný pravidelný pohyb. Pojďme se podívat na to, jaké cviky jsou na povislá ňadra nejlepší.

Kliky

Základem jsou kliky, které patří sice mezi ty méně oblíbené, ale zato mezi velmi účinné cvičení. Podstatné ale je dělat je správné, abyste zatěžovaly a posilovaly zejména prsní svalstvo. Ruce mějte na úrovni ramen, ale kousek od nich směrem ven. Tělo musí být vzpřímené, nohy pevně na zemí a rukama se za nádechu sesouváte dolů, za výdechu zase vytlačujete nahoru. Kromě klasických kliků na zemi se dají dělat i kliky o stěnu – postavte se zhruba 80 cm čelem před stěnu, narovnejte ruce, opřete se dlaněmi o zeď, dlaně dejte na úroveň prsou a můžete znovu „klikovat“.

Posilování s činkami

Alternativou je cvičení s činkami, přičemž v tomto případě máte dvě možnosti. První je cvičení předpažením. Vezmete si do ruky dvě jednokilové činky, lehnete si na záda a činky vytlačujete od prsou nahoru a zpět. Druhou možností je tzv. motýlek – ruce s činkami rozpažíte, každou na protilehlou stranu, a zdvíháte je směrem nahoru tak, aby se spojily najednou nad čelem.

Cvičení na vrch těla

Při tomto cvičení se postavte zády k lavičce. Opřete se rukama o její hranu vzadu za zády, ale ne úplně za nima, dlaně by měly být na úrovni ramen, nebo kousek směrem ven. Cílem je následně si chtít „sednout“ tímto způsobem, ale nedotýkejte se země.Těsně nad ní se zase pomocí rukou vytahujte vzhůru. Ukázka provedení cviku je například na následujícím videu:

Tlaky rukou

Poslední možností je tlak rukou naproti sobě. Buď s míčem nebo bez míče. V tomto případě se postavte, narovnejte záda, před sebou spojte ruce dlaněmi k sobě a mějte lokty v poloze rovnoběžné na úrovni prsou. Zbývá už jen vyvíjet tlak dlaněmi proti sobě. V tomto případě je třeba tlačit alespoň 15 sekund a následně tlak vyrovnat. Tento cvik se následně opakuje ve třech sériích.

 

 

Povislá prsa a jiné možnosti řešení

Pokud již není jiné pomoci, je možné zvolit řešení spadající pod estetickou chirurgii. Méně náročným je tzv. fotoomlazení, čili fotorejuvenace prsou.Tímto způsobem dochází ke zvýšení napětí pokožky, čili v důsledku zvýšení napětí se ňadra „stáhnou“ a nebudou tak povislá. Náročnější případy se ale musí řešit augmentací, čili plastickou operací prsou. V tomto případě se provádí klasický operační chirurgický zákrok, jehož cílem je vyformovat a zpevnit prsa invazivním zásahem. Bohužel, hrozí zde například riziko infekce v oblasti řezu nebo riziko snížení citlivosti bradavek.

 

Povislá ňadra – jak tomu zabránit
2.75 (55%) 4

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *